Christchurch (wat er nog van over is) - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Roy Vlijmen - WaarBenJij.nu Christchurch (wat er nog van over is) - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Roy Vlijmen - WaarBenJij.nu

Christchurch (wat er nog van over is)

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

24 December 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Na aankomst even snel de stad Christchurch verkend. Het is een soort van spookstad. Na de aardbeving van begin 2011 zijn delen van de stad (centrum) afgesloten. Er staan hekken om het afgesloten deel heen. Heel wat gebouwen zijn verlate en er is eigenlijk weinig te beleven in de stad. De beroemde kerk van de stad zagen we ook in het puin liggen.

De tweede dag in Christchurch hebben we het Canterbury Museum en de botanische tuin bezocht. Dit zijn een van de enige "attracties" die nog open zijn in de stad.

Vrijdagmorgen zijn we uit Christchurch vertrokken. We zijn naar Kaikoura gereden om walvissen in de zee te zien zwemmen.
We hadden geluk en hebben 3 Sperm Wales, orka's en Dusky dolfijnen gezien. Na deze boottocht zijn we richting het zuiden doorgereden.

Van de aardbeving vrijdag in Christchurch hebben wij niets van gemerkt. We zaten op zee. Ik las in de krant dat een gebouw op de hoek van waar we geslapen hebben, omgevallen was. Toch vreemd om zoiets te lezen. Er zijn regelmatig bevingen in Christchurch, maar als je als inwoner van deze stad binnen een jaar twee hevige bevingen meemaakt, is dat niet prettig (lijkt me).

Vandaag zijn we naar Lake Tekapo gereden met onze (te blauwe) Ford Focus. Het is een erg mooi gebied met bergen en een fel blauw meer. Ook staan alle bloemen in bloei (veel paars).

Morgen gaan we naar Mount Cook.

• 24 December 2011 - 11:20

Leen:

Wow, klinkt nu al als een onvergetelijke reis: dolfijnen in het wild,...
    Paars... mm dat is wel mijn kleur, misschien toch maar eens die kant op reizen i.p.v. naar Costa Rica...
    Ik volg jullie avonturen op de voet.

Veel liefs Leen

• 24 December 2011 - 19:21

Evrim:

Beste Avonturiers,
    ik lees met plezier het reisverslag.
    Ik had het gehoord van de recente beving. Gelukkig hebben jullie er geen last van gehad. Veel plezier komende drie weken.
    Evrim

• 25 December 2011 - 09:43

Katja:

Wauw, klinkt geweldig allemaal. Ben heel benieuwd naar de bijhorende foto''s. Heel veel plezier en geniet ervan.
    Groetjes Niels en Katja

• 27 December 2011 - 12:09

Michel:

Das inderdaad veel geluk want spermwales en orka´s komen normaal niet bijelkaar in de buurt, het zijn elkaars vijanden.

Wel jammer dat er zo weinig nog van Christchurch over is, was echt een leuke stad in 2009.

Enjoy tour trip!