Aankomst - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Roy Vlijmen - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Roy Vlijmen - WaarBenJij.nu

Aankomst

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

21 December 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na wat nieuwigheden op Schiphol, zoals zelf de bagage inchecken en de bodyscan, zijn we in Nieuw-Zeeland belandt.

De vlucht duurde naar verwachting lang, waardoor een uiteindelijke upgrade naar business class stoel in het KLM vliegtuig goed in de smaak viel.

In Shanghai na wat gedoe met het koffer (ik was de enige passagier die een bagage controle kreeg in een klein warm muffig hokje) en na een de weg zoeken in het Chinese doolhof van de luchthaven, uiteindelijk in Auckland geland.

Nu hebben we even wat tijd over voordat de vlucht naar het Zuider eiland vertrekt.

Om aan het tijdverschil te wennen, hebben we vanmorgen 9 uur lokale tijd maar alvast een biertje gedronken. Dat smaakte prima na al die uren vliegen (en zeer weinig slapen)!

• 25 December 2011 - 09:42

Katja:

Zo, niet slecht gedaan, business class! Hoe hebben jullie dat voor mekaar gekregen?

• 30 December 2011 - 10:04

Roy Van Vlijmen:

Vlak voor t instappen bleek dat ik (Kim) een andere stoel had gekregen, dat bleek een business class stoel te zijn helemaal voorin de jumbo jet.

Omdat we toen niet meer bij elkaar zaten hebben we er iets van gezegd. In eerste instantie konden ze niks doen. Toen Roy een minuut op zijn plek zat, (geklemd tussen 2 chinese vrouwen waarvan 1 een kind van 1 jaar op haar schoot had) , kwam een stewardess hem uit deze netelige situatie halen. Roy kreeg toen ook nog een business class stoel.