Beetje Nederland - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Roy Vlijmen - WaarBenJij.nu Beetje Nederland - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Roy Vlijmen - WaarBenJij.nu

Beetje Nederland

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

07 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, National Park

Vanuit Greymouth richting Abel Tasman National park gereden.
Onderweg het oude Brunner steenkoolmijn complex bekeken en de Pancake rocks en blow holes (opspattend water van de zee) bewondert.

Omdat in het Abel Tasman national park (AT NP) geen accomodatie meer vrij was zijn we in Motueka op 15 km afstand van het park terecht gekomen.

De volgende dag in het AT NP een hele mooie maar vermoeiende wandeling gemaakt. Met de vliegensvlugge watertaxi zijn we weer bij het beginpunt van de wandeling afgezet.

De laatste halve dag op het Zuider-eiland zijn we via een mooie route naar de plaats Picton gereden, waar we de ferry naar het Noorder-eiland moesten nemen. Omdat we tijdens het oude jaar geen oliebollen hebben gegeten, hebben we deze maar bij een bakkerij in Picton genomen om het nieuwe jaar (wat laat) in te luiden.
De overtocht naar de hoofdstad van Nieuw-Zeeland (Wellington) verliep rustig omdat de golven niet hoog waren.

Vrijdag hebben we heel wat ondernomen in Wellington:
- pannenkoeken gegeten bij het ontbijt
- rondleiding gehad in het house of Parliament met extra aandacht voor Nederland (Abel Tasman)
- cable car genomen naar de botanische tuin
- film gezien in het sterren observatorium
- St. Pauls cathedral (houten kerk) bezichtigd
- Te Papa (nationaal museum van Nieuw-Zeeland) van binnen en van buiten gezien.

Vandaag zijn we verder noordwaarts getrokken via een Nederlandse windmolen in Foxton (waar ze Schinse appelstroop en allerlei Nederlandse koeken (bijvoorbeeld euroshopper speculaas) en drop verkochten).
Verder hebben we de plaats met de onuitspreekbare naam Wanganui bezocht. Hier hebben we wat toeristische attracties bekeken.

In het nationale park (Tongariro) waar we nu zitten is het slecht weer. Hierdoor weten we nog niet of we morgen of overmorgen naar de vulkanen kunnen gaan.....

• 08 Januari 2012 - 18:03

Leen:

Hey Roy en Kim!!

We zijn afgelopen week ook naar het house of parliaments en st. Paul's cathedral geweest maar dan dichter bij huis.
    Hopelijk kunnen jullie naar de vulkaan.

groetjes

• 12 Januari 2012 - 15:26

Maurice:

leven jullie nog?

enne Roy, bedankt voor je kaartje!