Nieuwjaar - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Roy Vlijmen - WaarBenJij.nu Nieuwjaar - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Roy Vlijmen - WaarBenJij.nu

Nieuwjaar

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

01 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Alleerst de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Op oudjaarsdag een stukje van de Keppler trek (gemakkelijkste deel) gelopen in Te Anau en een film over de "Sounds" (fjorden) bekeken. Daarna doorgereden naar Queenstown. Hier hebben we nieuwjaar en nieuwjaar gevierd. Wel een beetje vreemd allemaal: in een korte broek, podia aan het meer, geen alcohol op straat, cafes die ontruimd worden door brandalarm en mensen die elkaar nauwelijks de beste wensen toewensen.

Nu zijn we in Franz Josef. Een plaats aan de Westkust, met een gletsjer vlak aan zee. We hebben vandaag vooral gereden (iets van 6 uur). Alleen even Roy's Bay in Wanaka bekeken, wat gedronken bij een zalmkwekerij en wat stops gemaakt bij mooie uitkijkpunten (onder meer watervallen en aan de Tasman zee).

Morgen gaan we de gletsjer bekijken en rijden door naar het noorden waar het weer slechter schijnt te zijn dan hierzo.

• 01 Januari 2012 - 12:32

Roy L.:

De beste wensen vanuit een vrij warm Haelen gezien de tijd van het jaar.

Indrukwekkende verhalen heb je al geschreven hier. Ik ben benieuwd naar de foto's, neem aan dat deze ook gemaakt zijn ;).

Nog heel veel plezier.

Groet,

• 02 Januari 2012 - 10:30

Ger S.:

De beste wensen ook voor jullie aan de andere kant van de wereldbol. Houd de auto op de weg en geniet van een land met kennelijk veel blauw. Blauwe pinguïns en zelfs met oud op nieuw de blauwe knoop. Gezond land!