Gletsjer - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Roy Vlijmen - WaarBenJij.nu Gletsjer - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Roy Vlijmen - WaarBenJij.nu

Gletsjer

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

02 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Vandaag zijn we naar de gletsjer Franz Josef gaan kijken. Dat wil zeggen dat we niet op de gletsjer zelf hebben gelopen, maar op veilige afstand het vele ijs hebben bekeken, een overweldigend gezicht.

Bijna alle wegen zijn hier de moeite waard om te berijden. Vandaag zijn we door bergen gereden en door de bossen. Waardoor we bijna voortdurend 'door het groen' hebben gereden.

In het plaatsje Hokitika zijn we naar het National kiwi center geweest. Ze hadden wel geteld 2 kiwi's (loopvogel). Die hun hok ook nog niet eens uit wilden komen. Toch hebben we 1 vogel een minuut zien rondrennen (een soort ren je rot). Wel hebben we nieuw-zeelandse zilver alen (een erg grote paling) gevoerd. Een van deze alen was 120 jaar oud.

In Greymouth hebben we niet heel veel gedaan. Morgen gaan we richting Abel Tasman National Park (in het noord-westen van het zuidereiland.