sounds of fjörden - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Roy Vlijmen - WaarBenJij.nu sounds of fjörden - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Roy Vlijmen - WaarBenJij.nu

sounds of fjörden

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

30 December 2011 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Gisteren velig Clinton en Gore doorkruist om in Te Anau uit te komen (ik bedoel plaatsen en niet de ex-president met zijn running-mate). Wel nog even Nugget point in de Catlins (erg mooi uitzicht op de grote oceaan) en een museum bezocht in Gore.

Vandaag hebben we Mildford sounds bezocht. Ze noemen het een sound, maar eigenlijk is het een fjörd. Een fjörd is door een gletsjer uitgesleten, wat Milford sounds is. Vanuit een boot (die tot de Tasman zee voer) hebben we mooie bergwanden en watervallen gezien. Op de weg van Te Anau naar de sounds zijn ook heel wat mooie zaken te zien: regenwoud, sneeuw langs de weg (het was 26 graden vandaag), meren en vreemde vogels.

Het weer was vandaag weer uitzonderlijk goed. Het warmste van heel Nieuw-zeeland. In het noorden van het land is het slecht weer. Er zijn zelfs overstromingen geweest vandaag. Morgen gaan we naar het noorden, dus we zullen zien.

Maar eerst oud en nieuw vieren in Qeenstown. Er zijn daar wat feesten, dus we hopen op een gezellige avond.

Een "gooie roetsj" en tot in 2012.

• 30 December 2011 - 11:05

Michel:

Hoe vond je de weg er naar toe door de homertunnel?

Jullie hebben geluk met het weer.....volgens mij klopt het weer nergens op de wereld...hier 10 graden en in Zuid-Spanje 30 op de stranden.
    Maar goed profiteer ervan!

• 30 December 2011 - 11:51

Katja:

Klinkt goed allemaal. Heerlijk dat jullie mooi weer hebben. Hopenlijk valt het mee in het noorden en drijven jullie daar niet weg ;)
    Hele fijne oudjaarsavond en ook jullie een goeie roetsj!!

Groetjes

• 30 December 2011 - 23:45

Renée:

Hoi Roy en Kim,
    Geniet nog flink van de prachtige tijd in het mooie en warme land.
    Feest maar goed het nieuwe jaar binnen.
    Dat is voor jullie al bijna wij, genieten nog effe van het oude jaar!!
    Groetjes Ron en Renée