Pinguïns - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Roy Vlijmen - WaarBenJij.nu Pinguïns - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Roy Vlijmen - WaarBenJij.nu

Pinguïns

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

29 December 2011 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Vanuit Lake Tekapo zijn we naar Oamaru (mijn uitspraak is anders dan de Nieuw-zeelandse) gereden. Deze stad staat bekend om enkele straten in Victoriaanse stijl (19de eeuws) en om pinguïns. De kleine kolonie geel-oog pinguïns in Oamaru bouwen hun nesten op rotsen met struiken en zijn daarom niet altijd goed te vinden en te zien. Om de kolonie blauwe pinguïns te kunnen zien, moeten we plaatsnemen op een tribune. Een uur voordat de zon onder gaat waggelen de loopvogels het land op. Het is een schattig gezicht om de kleine dieren (ze wegen slechts 1 kilo) te zien lopen.

Nadat we de Moeraki Boulders hebben bekeken (ronde rotsen van 60 miljoen jaar oud die op het strand liggen), zijn we in Dunedin beland. Dit is een stad die op Edinburgh lijkt (de naam betekent ook Edinburgh). Hier hebben we een aantal toeristische activiteiten verricht, zoals een bierbrouwerij (Speight's) bezocht, kunst gekeken in een modern kunstmuseum, chocolade geproefd bij Cadburry (met de chocoladeval zoals in Willy Wonka's fabriek), het oude station bekeken en het enige kasteel in Nieuw-Zeeland aanschouwd.

Vandaag gaan we op weg naar het westen van het zuider-eiland. We hopen de auto op de weg te houden. Gisteren is dat bij het achteruit zetten op een gravelweg niet gelukt. We reden in een diepe greppel waar we maar ternauwernood eigen handig uit kwamen.

• 29 December 2011 - 15:05

Michel:

Hey Roy en Kim,

Bevalt goed zo te horen!

Ben je nog naar de vuurtoren geweest op de peninsula bij Dunedin?

En niet te veel drinken als jullie moeten drinken:)

• 30 December 2011 - 09:53

Roy Van Vlijmen:

He vage gast, wat bedoel je eigenlijk?

We hebben t hele schiereiland rond gecrosst, maar de vuurtoren gemist blijkbaar? Is ie zo klein dan?

• 30 December 2011 - 11:02

Michel:

Hey Roy,

Daar zijn ook de `aalscholvers´ te zien.....en de geeloog pinguin kan je daar op het strand bekijken, zelfs aanraken. Teven een mooi uitzicht over de zee.

Goede roetsj in Queesntown......