Laatste dagen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Roy Vlijmen - WaarBenJij.nu Laatste dagen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Roy Vlijmen - WaarBenJij.nu

Laatste dagen

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

14 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Inmiddels hebben we Auckland bereikt. In de laatste dagen op het noorder-Eiland hebben we heel wat gereden en gedaan. Hier een korte update. In totaal hebben we 5225 km afgelegd met onze Ford. Best veel, denk ik, voor eeen kleine 4 weken.

In Tangariro Nationale Park hebben we geprobeerd de vulkaan te zien. Door t slechte weer (mist, regen en wind) is dit niet gelukt. We zijn verder greden naar Napier. Het art-deco stadje van Nieuw-Zeeland. Een mooi stadje, maar wel een beetje disney actig de fonteinen en de pastel kleuren. In Napier zijn enkele goede wijnboerderijen. Hier hebben we dan ook wijn geproefd. Vooral de witte is goed in Nieuw-Zeeland, echter doordat de wijnhuizen vaak niet heel veel wijn maken in een jaar wordt de wijn vaak niet geëxporteerd.

Om van Napier in Roturua te komen, hadden we een alternatieve route bedacht. Dit was niet onze beste keuze. Het was een 'autosnelweg' met meer dan 60 km gravelweg met haarspeldbochten. Om de auto vaak uitbrak, werd het soms gevaarlijk.

In Roturua is veel thermaal gebied. Het stoom komt soms gewoon uit de grond en de geur van rotte eieren is overal te ruiken. Verder zijn er geisers, zijn er veel stoombaden en zijn er veel kokende opborrendelde modderpoelen. Ook wonen in Roturua veel Moari. We zijn in een Maori dorp geweest en hebben een dansshow van de Maori gezien.

Voor de afwisseling hebben we nog een kiwikwekerij (fruit) bezocht, wat kleinere bergen beklommen, de reusachtige kauri bomen proberen te omhelsen en wat musea bezocht. Sommige musea in wat kleinere plaatsen verzamelen van alles en stellen dat dan ook uit. Bijvoorbeeld: munten, knopen, strijkijzers, fototoestellen, modeltreinen, dieren op sterkwater, munten, zout en peper stellen en accordeonnen. Dit en nog veel meer spul in 1 museum.

Een update van Auckland met de hoge skytower en foto's volgt nog.

• 14 Januari 2012 - 10:43

Maurice:

Hopelijk heb je wat goede witte wijn ingeslagen voor je verjaardag, komend jaar...........

• 16 Januari 2012 - 15:59

Katja:

Goede terugreis en ik hoor wel wanneer de fotovoorstelling is ;)