koala's, koala's en nog meer koala's - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roy Vlijmen - WaarBenJij.nu koala's, koala's en nog meer koala's - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roy Vlijmen - WaarBenJij.nu

koala's, koala's en nog meer koala's

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

03 Februari 2010 | Nederland, Amsterdam

Ik ben gisteren naar Kone Pine Koala Sanctuary (www.koala.net) geweest. Ze hadden er 130 koala's. Best een boel eigenlijk. Ik had al wat koala's (koala betekent "niet drinken" in aboriginal taal), maar niet zoveel. Ze zien er ook allemaal anders uit. Ik moet zeggen dat ze best nog actitief waren gisteren. Normaal gesproken slapen ze minimaal 20 uur op een dag, maar gisteren was ik rond voedertijd in het park. Dan huppelen ze wat rond en eten wat eacalyptus.
Ze hadden daar trouwens ook wel andere beesten. Zoals kangaroe's, tasmian devils, slangen en vogels.

Gisteren ook nog even op de Brisbane river gevaren met de zogenaamde citycat (catamaran van openbaar vervoersmaatschappij in Brisbane).
Omdat het gisteren dinsdag was, ben ik nog naar de film geweest. De film Invictus van Clint Eastwood gaat over de rol van Nelson Mandela tijdens het WK rugby in Zuid-Afrika van 1995. Best een goede film.

Vandaag heb ik eigenlijk zomaar een trein genomen. Ben beland in de plaatsen Shorncliffe, Brigton en Sandgate aan Moreton Bay. Daar wat rondgewandeld langs het strand. Er staan daar vooral houten huizen. Op zich nog redelijk betaalbaar. Vanaf 2 ton Australische dolaars (1 dollar is ongeveer 65 Euro cent). Het leken me best vriendelijke en rustige plaatsen aan de kust om te wonen en dat op 15 kilometer afstand van de miljoenen stad Brisbane.

Morgen ga ik een huurauto ophalen. Naar sydney is het ruwweg 1000 kilometer. Dat is niet heel ver, ik heb de auto 8 dagen (want ik wil nog wat dagen in Sydney zelf zijn). Ik denk dat ik morgen naar Toowomba ga. Verder moet ik even kijken waar ik allemaal naar toe ga (Port Macquarie, Newcastle en wat nationale parken wil ik sowieso bezochten). Ik heb geen tomtom bij, maar heb wel een soort van atlas gekocht. Ik moet eerst eens de stad uit zien te komen morgen.
Als iemand nog suggesties heeft voor een plek wat de moeite waard is om te bezoeken tussen Brisbane en Sydney, hoor ik dat graag.

  • 03 Februari 2010 - 10:05

    Pat:

    goede investering lijkt me, een huisje in ausie....

    kunnen we daar volgend jaar de bbq ansteken met het team!!

    rij voorzichtig en neem geen lifters mee, mits ze ....

    mzzl
    Pat

  • 04 Februari 2010 - 21:01

    Sandra:

    Ha die Roy,
    Ik had al even niet meer op je site gekeken dus heb net effe lekker op m'n gemakkie alles gelezen. Hartstikke tof wat je allemaal onderneemt. Ook af en toe eens lekker niets doen he? Geniet er nog van, we blijven je volgen.
    Groetjes Sandra

  • 05 Februari 2010 - 15:05

    Michel:

    Hey Roy,

    Ik krijg net een bericht dat je bijna thuiskomt?
    Vreemd dat duurt toch nog even....of ben je al bezig met vliegen:)

    Ik dacht dat jij geen genoeg kon krijgen van Koala's?
    Tja....waar zou je heen kunnen gaan...doorrijden en dan naar Canberra!

    Verder bevalt het zo te zien nog goed...geniet nog maar een paar dagen:)

    PS. Honda gebruiken ze in Vietnam (zuiden) ipv motorbike

    En nee ik heb deze vakantie nog niet gerend!
    Ik zal jou wel in die tunnels laten rennen:)

    Groeten,

    Michèl

  • 06 Februari 2010 - 08:56

    Roy:

    Neem je geen Koala'tje mee als mascotte, of is dat vrij moeilijk voor elkaar te krijgen ;)

    Wel niet gaan verdwalen met die 'soort van atlas'.

    Ik ga nu zo een uurtje ballen met de heren Ruud, Bart en Dennis. Even ons team in topvorm laten komen. Eddie's operatie is trouwens goed verlopen.

    Gr. Roy en amuseer je nog

    PS. hebben ze geen spellingscontrole in Australië?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

maand australië

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2010

foto's

18 Februari 2010

thuis, maar ik mis iets

16 Februari 2010

morgen back home

13 Februari 2010

nat en koud

12 Februari 2010

Al in Sydney
Roy

Nieuw-Zeeland

Actief sinds 24 Dec. 2009
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 15948

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 06 Februari 2014

Reisje naar Azië

19 December 2011 - 16 Januari 2012

Maand Nieuw-zeeland

15 Januari 2010 - 18 Februari 2010

maand australië

Landen bezocht: