no worries - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roy Vlijmen - WaarBenJij.nu no worries - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roy Vlijmen - WaarBenJij.nu

no worries

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

09 Februari 2010 | Nederland, Amsterdam

Het heeft even geduurd, maar nu heb ik weer een Internet cafe gevonden.

Nadat ik in Brisbane met een Hyundai Getz ben vertrokken richting Sydney, heb ik weer best veel gezien en gedaan (soms ook niets gedaan overigens).

In de wat kleinere plaatsen die ik bezocht hebt, was vaak weinig te doen in de avond. Gisteren was ik zelfs blij dat ik ergens iets te eten kreeg. Een Internet cafe of zelfs een gewone bar, is dan niet te vinden.

Zal even een up-date geven. Even een waarschuwing vooraf (daar zijn de trouwens gek op hier, ze waarschuwen voor de gekste zaken (dat er een of andere vogel in een boom een nest heeft gebouwd of dat een speeltoestel voor kinderen heet kan worden van de zon)), de namen van de plaatsen bestaan echt.

Ik heb de de volgende plaatsen bezocht: Toowoomba, Stanthorpe, Moree, Narrabi, Gunnedah, Inglewood, Armidale, Ulara, Walcha, Jordaryan en Port Macquirie (waar ik nu ben (aan de kust tussen Brisbane en Sydney)).

Door de volgende plaatsen ben ik onder andere doorheen gereden: Coolatai, Gravesend, Wee Waa, Baan Baa, Long flat, Yetman, Edgeroi en Pallamawalla.

Wat heb ik allemaal gedaan in de 5 dagen nadat ik vertrokken ben uit Brisbane: wijngeproefd op een wijnboerderij, gekeken naar schapenscheren en een hond die schapen opdrijft, enkele watervallen bezocht (best rustgevend om water te horen kletteren), een spa bezocht in Moree waar ze claimen een soort helend water te hebben, gewandeld door Nationale Parken en andere parken en tuinen (onder andere een kangoeroe en wat koala's in de wild gezien), musuem over Tunderbolt bezocht (een boef/held/bushranger in de 19e eeuw) en naar het koala hospitaal geweest.

Dat was het een beetje. Het landschap waar ik door ben gereden kan heel erg van elkaar verschillen van het ene op het andere moment (droog en dor, bossen, bergen, rotsen, akkers, enzovoorts). Dat geldt ook voor het weer. Gisteren zag ik dat er regen op komst was, ineens rij ik een soort douche in, om er vervolgens 2 kilometer later weer uit te rijden. De weg was voor en na (waar de wolk hing), helemaal droog.

Overmorgen rij ik naar Newcastle, om vervolgens vrijdag naar Sydney te rijden. Ik heb nog een dikke week te gaan.....


  • 09 Februari 2010 - 10:34

    Magic:

    Hey Roy,
    Kaart is aangekomen, maak er nog een leuke week van. Heb je nog in dat helend water gelegen?
    grt maurice

  • 10 Februari 2010 - 20:37

    Renée:

    Hey Broertje,

    Ben benieuwd hoeveel je nog weegt, zorg dat er nog wat vet aan je blijft zitten. Laad die auto maar goed vol eten voordat je weer naar zo'n dorp gaat.
    We wensen je nog een hele fijne week, geniet er nog maar even lekker van. Probeer ook van het lekkere weer te genieten, want dat is vast een van de kleine dingetjes wat je gaat missen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

maand australië

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2010

foto's

18 Februari 2010

thuis, maar ik mis iets

16 Februari 2010

morgen back home

13 Februari 2010

nat en koud

12 Februari 2010

Al in Sydney
Roy

Nieuw-Zeeland

Actief sinds 24 Dec. 2009
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 15962

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 06 Februari 2014

Reisje naar Azië

19 December 2011 - 16 Januari 2012

Maand Nieuw-zeeland

15 Januari 2010 - 18 Februari 2010

maand australië

Landen bezocht: