the outback - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roy Vlijmen - WaarBenJij.nu the outback - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roy Vlijmen - WaarBenJij.nu

the outback

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

23 Januari 2010 | Nederland, Amsterdam

Even een korte up-date (internet is hier
in Kings Canyon nogal traag en duur).
Ben met flinke verkoudheid in Alice Springs aangekomen (voornamelijk door de airco's).Best een mooie stad met veel
bezienswaardigheden (flying doctors en veel Aboriginal kunst),maar ook een vreemde stad.Er wonen veel Aboriginals die je nergens ziet werken (alleen wat rondhangen) en er is een alcohol verbod in de stad. Schijnbaar drinken de Aboriginals veel. Maar als je een klaarblijkelijk dronken Aboriginal vrouw in de soort hondenkooi (op de politieauto gebouwd) ziet worden gegooid, weet ik niet meer wat ik er van moet denken.

Vandaag met een 4x4 Nissan Patrol naar Kings Canyon gereden (deels onverhard). Ging bijna fout door een slippartij op het losse gravel,maar toch goed aangekomen in de mooie natuur van de outback.

Morgen naar Uluru (Ayers Rock, nadat ik eerst een hike in Kings Canyon gemaakt heb), en dan naar Cairns. Nou ja, orkaan Olga is op kings in het noord-oosten van Australie (dus ook in Cairns).Moet nog even bezien wat ik doe,maar het vliegticket is welgeboekt).

Zo,de tijd is op. Tot later.

• 23 Januari 2010 - 12:31

Peter:

ha die Roy, slippartij met nissan klinkt beter dan frotten op baan 7 :-)
    het is weer freetime time vanavond.
    Ben je alleen op stap of heb je inmiddels reismaatje(s) gevonden? rare naam Olga voor dronken aborigenal hoop dat de andere natuur mooier is. Cairns is weer aan de kust toch? Dan kun je ook die paal uit de tas halen om op strand plek voor ons te reserveren. ga ervan uit dat je nog ff foto maakt van de locatie
    grts

• 23 Januari 2010 - 12:47

Magic:

Tja Roy, op de gravel slippen als je ku(ns)t-gras gewend bent.....
    Sla voor mij ook maar een paal in de grond!
    Ik mis je vanavond, en kun je die kop thee op de foto inruilen voor eentje met zo'n zatte aborigenal.
    see u

• 24 Januari 2010 - 12:12

Roy:

wellicht een raar bericht, maar bij het verhaal van orkaan Olga moet opkomst" staan. Cairns ligt aan de noord-oost kust van Australie.

Morgen ga ik naar de Olga's (een bergketen). Ligt in hetzelfde nationale park als Ayers rock. Heb paar uur geleden zonsondergang gezien (de verschillende kleuren van de berg vielen wat tegen, probeer het morgen nog een keer).

• 24 Januari 2010 - 20:16

Ger:

Hi mate!
    Ja, Roy.... Je weet, dat we er als collega´s echt helemaal achter staan dat je een uitdagende reis maakt! Maar wees wel een beetje voorzichtig want we zien je graag heel terug. Slippartijen, een beetje als soort van Twister-tornadojager achter Olga aangaan... Dat zijn de dingen die je om ons te sparen in je verslag nog wil noemen. Bovendien om net tijdens vakantie en nooit onder werktijd dreigen ziek te worden.. dat is niet echt handig! Probeer in elk geval uit die politiekooi te blijven! En maak vooral mooie foto´s zodat ook wij dadelijk nog kunnen genieten van down-under. Geen wielerpeloton gezien, toevallig?? Kortom:houd je goed!!