op naar de outback - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roy Vlijmen - WaarBenJij.nu op naar de outback - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roy Vlijmen - WaarBenJij.nu

op naar de outback

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

21 Januari 2010 | Nederland, Amsterdam

Hello again,

Ben nu aan het wachten op het vliegveld in Melbourne op een vlucht naar Alice Springs (local time 7:30 in de morgen).

Maandag was het voor mij een dag met een nederlands tintje. Ik kwam slecht het bed uit (maandag kwaal), het regende veel, het was best koud (vooral in de avond koelt het hier flink af), wat schilderijen van Nederlandse meesters gezien en rooibos thee gedronken in een Afrikaans restaurant (favo thee die hier nergens te krijgen is). Verder heb ik de locale botanbische tuin bezocht (die enorm groot is, waardoor vandaag veel gewandeld heb)

Dinsdag en woensdag naar tennis gaan kijken. Er zijn de eerste week heel veel wedstrijden te zien en op de trainingsbanen zijn de toppers (onder andere Djokovic, Nadal, Federer en Murray) op een meter of 10 zich in het zweet aan het werken (ik hoop dat wat foto's gelukt zijn).

De damestennisters hadden kortje rokjes aan, maar het niveau was soms " bedenkelijk" . Sommige dames konden zo meedoen in ons mix team van Ittervoort, want ze sloegen de ene dubbelfout naar de andere (in ons team moeten we 50 cent betalen voor elke dubbelfout die we slaan tijdens onze wedstrijden).
De partij van Gasquet tegen Youzny was wel mooi om te zien dinsdag. Maar vooral de relaxte sfeer is heel mooi op de Australian open. Toeschouwers roepen van alles tegen spelers en de speelsters (en dus ook toeschouwers) komen echt overal vandaan. Het was onder andere verrassend om te zien dat een Turkse spelers de eerste ronde doorkwam en een Ier. Over de Nederlandse spelers zal ik het wel hebben (ik heb ze niet zien spelen, maar zag dat ze weinig games gewonnen hadden).

Roy

• 20 Januari 2010 - 21:14

Kim :

Misschien kun je al een paar foto's uploaden naar deze site of hyves?

In Alice Springs zul je het in ieder geval wat warmer gaan krijgen, verwachting voor vandaag is "slechts" 41 graden ;-)

Goede vlucht naar Alice Springs!

• 21 Januari 2010 - 09:25

Leen En Johan:

Veel plezier in Alice springs en misschien ook een mooi kleurtje...

grtz Leen en Johan

• 21 Januari 2010 - 18:07

Elma:

Ooohhhh - ik ben stiekem een beetje jaloers...

Nog veel plezier in Alice Springs!

• 22 Januari 2010 - 19:17

Serge:

Goed om te horen dat het Tennis naar wens was..:)

Veel plezier in Alice Springs!

Kun je je uitgebreide kennis van zowel "Flying Doctors" en natuurlijk "Bush Tucker Man" in de praktijk brengen.

Grtz,

Serge

• 23 Januari 2010 - 10:21

Roy:

Ben wel jaloers, lekker op de Australian open. Ben benieuwd naar je foto's, uiteraard voor naar die van de dames. Nederlands waren idd er vlug uit, zelfs in de dubbel was het triest.

Temperatuurtje valt beetje tegen zo te horen. Er zijn jaren geweest volgens mij dat het tegen de 40 graden is bij de Australian open.

Ik zou zeggen blijf je gedragen daar in Australie.

• 27 Januari 2010 - 18:39

Josine:

Hoi Roy,

Ik lees dat die dames daar zo plaats kunnen nemen in ons mix-team. Wil dit ook zeggen dat wij mee kunnen doen aan de Australian open? Vooral de dames-dubbel, ons geheime wapen!

• 28 Januari 2010 - 12:10

Roy:

Josine: ik heb een damesdubbel gezien van het nummer 1 geplaatste damesdubbel (Black/Huber). De returns en services zijn van jullie niveau. Jullie zullen alleen nog even moeten oefenen op de volleys.