In Brisbane - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roy Vlijmen - WaarBenJij.nu In Brisbane - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roy Vlijmen - WaarBenJij.nu

In Brisbane

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

31 Januari 2010 | Nederland, Amsterdam

Ben gisteren met het vliegtuig naar Brisbane gereisd (met jetstar). Het werd steeds regenachtiger in Cairns.

Het snorkelen in de Great barrier Reef was zeker de moeite waar. Onder andere clownsvissen gezien (Nemo), maar ik had het idee dat ik een sloot zeewater heb ingeslikt. De zee was best ruig en er stond een sterke stroming, zodat zwemmen en snorkelen best zwaar was (vooral als je geen goede duiker bent). Alle foto;s met de onderwatercamera zijn eigenlijk mislukt, op een paar foto's van kwallen na (die niet wegzwemmen als je dichterbij wilt komen).

Vrijdag ben ik nogal toeristisch bezig geweest door een toeristisch plaatsje in de jungle, Kuranda, te bezoeken en op de foto te gaan met een koala (ze heette Princess en ze bleef zich aan me vastklampen). Tja, zat er wel in dat ik een koala zou gaan aaien.

Zaterdag dus naar brisbane gevlogen. Ben nog naar een voetbalwedstrijd geweest van de Brisbane Roar, waar Patrick kluivert gepresenteerd werd als trainer (voor 2 weken) en een Nederlander (Sergio van Dijk) de winnende treffer maakte voor Brisbane.

Vandaag van alles gezien in de stad. Onder andere ben ik naar de Asian Pacific Trienale geweest, met veel grappige kust en films.

  • 31 Januari 2010 - 16:04

    Aggie M.:

    Nou Roy, als ik dat allemaal lees heb je al heel veel gezien. Zullen we ruilen? Oh, nee dat kan niet heb net een operatie aan mijn been gehad :-(

    Geniet nog maar zolang je daar bent, het sneeuwt namelijk al weer hier. We zijn het zat want er gebeuren ook steeds meer ongelukken in de buurt.

    Veel plezier nog daar en goede reis gewenst.

    groetjes!

  • 31 Januari 2010 - 17:14

    Jessy:

    Ha die Roy,

    Ik had een paar dagen niet gelezen.
    Maar ik lees nu dat je je wel vermaakt daar. Je maakt erg veel mee in een paar dagen. Ik zie alleen maar sneeuw en de weg van thuis naar mijn werk. Ik ben trouwens blij om te lezen dat Josine en ik wel mee kunnen doen aan de Australian open. Dat is weer eens wat anders dan de competitie hier in Limburg. Kunnen we wel beter niet dames dubbelen.
    Veel plezier nog.

    Groetjes Jessy

  • 31 Januari 2010 - 23:01

    Frits:

    Hoi Roy,

    We lezen alles wat je meemaakt en het lijkt ons hardstikke leuk deze vakantietrip.Nog een leuke reis verder en we lezen wel wat je nog gaat ondernemen.

  • 01 Februari 2010 - 09:20

    Peter:

    Hey Roy
    je bent wel on the move, zo zit je in Cairns en zo ben je in Brisbane. Als je te snel reist kun je zelfde route nog een keer terug maken :-)
    Hoe was het strand? ik maar denken dat daar altijd de zon schijnt? Dat die princess aan je vast bleef klampen snap ik wel, je hebt natuurlijk verteld dat je ambities hebt om prins (carnaval) te worden. Ze zal nu wel in de nieuwe rugzak zitten? is misschien goeie mascotte voor ons tennisteam moet wel bier drinken.
    Dat voetbal zal wel op niveau Roda JC zijn gezien de aangetrokken trainer, dat die maar 14 dagen blijft lijkt op vakantie baantje misschien kun je nog een dag of twee assistent trainer worden?
    grts

  • 06 Februari 2010 - 08:50

    Roy:

    Roy, je blijft me verbazen, jij naar voetbal kijken (op Roda JC na dan). En hoe kan het dat die kwallen niet weggingen als je dichterbij kwam, zouden ze zich op hun gemak voelen bij je?

    Maar wel niet teveel gaan wennen aan de grotere bal he, aangezien volgende maand weer de kleinere soort bal voor jou er is.

    Gr.

    Andere Roy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

maand australië

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2010

foto's

18 Februari 2010

thuis, maar ik mis iets

16 Februari 2010

morgen back home

13 Februari 2010

nat en koud

12 Februari 2010

Al in Sydney
Roy

Nieuw-Zeeland

Actief sinds 24 Dec. 2009
Verslag gelezen: 67
Totaal aantal bezoekers 15979

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 06 Februari 2014

Reisje naar Azië

19 December 2011 - 16 Januari 2012

Maand Nieuw-zeeland

15 Januari 2010 - 18 Februari 2010

maand australië

Landen bezocht: