Lokaal vervoer - Reisverslag uit Weert, Nederland van Roy Vlijmen - WaarBenJij.nu Lokaal vervoer - Reisverslag uit Weert, Nederland van Roy Vlijmen - WaarBenJij.nu

Lokaal vervoer

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

17 Januari 2014 | Nederland, Weert

In Luang Prabang hebben we ons via veel verschillend lokaal vervoer laten transporteren. We hebben de stad op een te kleine (aziatisch maatje) fiets verkend. In een plat bootje zijn we samen met de Laotianen de Mekong overgestoken. Al heen en weer bonkend bracht een olifant ons door de jungle heen. Via de zipline zijn we door en over de bomen geslingerd. De tuktuk chauffeurs duwen hun rijtuig overvol, waardoor je als een sardientje in een blik zit.
Ook de reis naar Phonsavanh was geen feest. Wendy en ik hadden voor een minivan gekozen omdat dit sneller en comfortabeler zou zijn als een vip-bus. Maar omdat ze de auto ook propvol duwen, is er nauwelijks plaats. Als dan ook nog een mede passagier de halve reis (die 7 uur duurde) via slingerwegen door bergen aan het braken is, kun je je lol wel op. Gelukkig was de omgeving waar we doorheen reden erg mooi. Door een dergelijke tocht zie je goed hoe de Laotiaanse bevolking op het platte land en in de bergen leeft.

Het eten in Laos is erg goed. Door de Franse invloeden zijn er veel bakkers waar je niet alleen broodjes maar ook andere lekkernijen kunt kopen. Tevens is het aziatische eten ook erg lekker. Het is ons wel opgevallen dat we tot nu toe steeds de malaria tabletten vergeten zijn in te nemen bij het avond eten. Deze hebben we steeds als "toetje" geslikt.

• 17 Januari 2014 - 15:34

Michèl:

Hey Roy en Wendy,

Geniet van jullie trektocht door Laos!
    Roy je kunt zo'n tuktuk ook gewoon voor jullie twee afhuren:)

Michèl

• 17 Januari 2014 - 15:35

Truus Coenen:

En dan maar steeds zeuren over de N.S.

• 17 Januari 2014 - 22:11

Miriam:

Klinkt leuk allemaal!
    Geniet ervan!!
    X Miriam

• 21 Januari 2014 - 14:49

Rina En Frits:

Hoi Roy en Wendy.

Leuk dat jullie van alles meemaken . Geniet er maar lekker van.
    Groetjes Rina en Frits