Al in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roy Vlijmen - WaarBenJij.nu Al in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roy Vlijmen - WaarBenJij.nu

Al in Sydney

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

12 Februari 2010 | Australië, Sydney

In Port Macquirie heb ik nog een tocht op een soort van speedboot gemaakt, gewandeld in een bos (2 minuten lopen van het centrum van Port Macquirie) waar vooral de muggen en vleermuizen erg actief waren, op het strand gelegen en naar een tentoonstelling van Aboriginal kunstenaars geweest.
De tentoonstelling was een soort wedstrijd voor Aboriginal kunstenmakers. Het in mijn ogen het minst mooiste kunstwerk had gewonen. Maar de kunstenaar heette Roy met zijn voornaam, dus moet het wel goed zijn geweest. De juffrouw van het museum kon me maar moeilijk overtuigen waarom de winnaar de beste was, ofschoon ze een goede poging deed. Het ging volgens haar niet om de schildertechniek (soort van kindertekening) maar om het onderwerp. Roy had zijn verleden als Aboriginal getekend. Op het schilderij was een Aboriginalkamp te zien, waarbij de mannen en vrouwen in aparte delen woonden. Zodat de kinderen van de Aboriginals steeds van kampdeel moesten switchen om hun ouders afzonderlijk te zien.

Gisteren vooral gereden richting Sydney en genoten van de vele uitzichten. Doordat ik de kustweg van Port Macquirie naar Sydney had genomen, waren er veel fraaie uitzichtpunten op de route. Ik heb soms wel een omweg genomen om bijvoorbeeld een top van een berg met schitterende uitzichten te kunnen beklimmen. Gedurende mijn reis krijg ik geregeld tips van mensen, waar ik wel en niet naar toe moet gaan. Gisteren hb ik bijvoorbeeld enkele van die waardevolle tips gekregen. Zonder die tips was ik niet op enkele plekken geweest, waar ik gisteren ben beland. Oh ja, ook nog een groep dolfijnen langs de kust zien zwemmen. Met de telelens waren de dieren goed te zien.

Vanmorgen was ik nog zowat op het " platteland" en voor 1 uur vanmiddag reed ik midden in het centrum van Sydney om de auto in te leveren.

Ik heb mijn auto bij " Circular Quay" ingeleverd (200 meter van het Opera House en 200 meter van de Harbour Bridge). Dit omdat mijn hotel in Kirribilli ligt. Dat ligt precies aan de andere kant van de haven dan het Opera House. Nadat ik de auto had ingeleverd heb ik 3 minuten gelopen naar de ferry (met prachtig uitzicht op brug en opera) en toen de ferry aanmeerde in Kirribilli moest ik weer 3 minuten lopen om bij mijn hotel te komen.
Het hotel ligt eigenlijk wel centraal. De prijs valt ook mee. Ik moest iets meer dan 200 Australische dollar voor 5 nachten inclusief ontbijt betalen. Gisteren heb ik 136 AD betaald exclusief ontbijt voor 1 nacht).

Vandaag al over de Harbour Bridge gelopen. Ik zal vandaag eens bedenken of ik hem wil beklimmen.

Ik wens jullie alvast een fijne carnaval en/of vakantie en/of Valentijn en/of een goede Chinese jaarwisseling toe.

  • 12 Februari 2010 - 23:01

    Ger:

    Ongelooflijk, Roy, wat moet je intussen een enorm aantal indrukken hebben opgedaan! Het is toch echt en andere wereld waar je zo´n lange tijd al doorbrengt. Ben benieuwd naar je foto´s en verhalen. Leuk dat je ons carnaval weet te herinneren. Het is ook een echt ouderwets carnavalsweer: sneeuw en aanhoudende vorst...Misschien wordt het net lente als je weer terugbent!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

maand australië

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2010

foto's

18 Februari 2010

thuis, maar ik mis iets

16 Februari 2010

morgen back home

13 Februari 2010

nat en koud

12 Februari 2010

Al in Sydney
Roy

Nieuw-Zeeland

Actief sinds 24 Dec. 2009
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 15957

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 06 Februari 2014

Reisje naar Azië

19 December 2011 - 16 Januari 2012

Maand Nieuw-zeeland

15 Januari 2010 - 18 Februari 2010

maand australië

Landen bezocht: