morgen back home - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roy Vlijmen - WaarBenJij.nu morgen back home - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roy Vlijmen - WaarBenJij.nu

morgen back home

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

16 Februari 2010 | Australië, Sydney

Zo, ik ben me langzaam aan het klaarmaken voor de terugreis. Niet dat de tas inpakken zoveel tijd zal kosten (tas is wel wat zwaarder geworden), maar ik zie wat op tegen de lange terugreis en het koude Nederland.

De afgelopen dagen toch weer van alles ondernomen in Sydney.
Het beklimmen van de Harbour Bridge was wel een hoogtepunt (ook letterlijk). Het was eigenlijk helemaal niet eng om bovenop de boog van de brug te lopen (ongeveer 134 meter boven zee niveau). De uitzichten zijn magnifiek. Je krijgt een hele uitrusting aan en bent de hele tocht gezekerd.

Het weer was een aantal dagen regenachtig waardoor ik nog wat musea heb bezocht om onder andere de regen te ontvluchten.

Gisteren (na de brug klim), nog een wandeltocht van dik 10 kilometer gemaakt in Manly (deel van Sydney), met mooie uitzichten op de zee, rivier en regenwoud. Ik moet zeggen dat ik wel wat uitgeput was na die tocht.

Toch heb ik vanmorgen een rondje gerend. De route: over Harbour Bridge, Botanische tuin, House of Parlement, Opera House, Circular Bay en weer over Harbour Bridge. Toch wel een verschil met het lopen van een rondje Sittard of een rondje Terworm in Heerlen.

Vandaag ook nog gezwommen in het Olympische bad waar in 2000 Pieter van den Hoogenband en Inge de Bruijn beide 2 gouden Olympische medailles hebben gewonnen. Dat zwemmen tijdens de vakantie is me eigenlijk wel bevallen. Wellicht dat ik dat maar eens meer moet gaan doen. Alleen kunnen mijn ogen slecht tegen het chloorwater en moet ik dan aan mijn zwemtechniek gaan werken.

Zondag was ik nog even naar “ the Dodos” gaan luisteren. De band uit San-Francisco gaf een goed concert. Ik had de band van de zomer (Europese zomer) gezien op het Dour festival in België en zag dat ze hier in Sydney optraden. Ik heb nog wat zinnen met de zanger uitgewisseld en hij zei dat ze in mei weer naar België komen. In Sydney zijn veel concertzalen waar regelmatige (goede) bands optreden.

Tot in Nederland……

• 16 Februari 2010 - 11:50

Kim:

Hey Roy,

Geniet er nog maar even van daar want het weer blijft hier winters :-(
    Alvast een goede terugreis gewenst!